Over ons

Een aantal jaar voor de uiteindelijke oprichting van Musical Stichting Harderwijk in 2019 liep Fred Kappers al rond met het idee om een stichting in het leven te roepen waarmee de discipline ‘musical’ een plek zou moeten gaan krijgen in Harderwijk. Hoewel er destijds in de stad verschillende initiatieven werden genomen op het gebied van cultuur, theater en muziek bleven de musicals op de planken liggen.

In 2018 besloot Fred Kappers op persoonlijke titel de musical Love Story in Harderwijk neer te zetten. Een ‘uitprobeersel’ waarmee hij wilde ontdekken of Harderwijk klaar was voor een nieuw geluid. Onder bezielende leiding van regisseur Ineke de Geus en muzikaal leider Gerbrand van Kolck werd, met een klein gezelschap,  in korte tijd toegewerkt naar een intieme uitvoering van Love Story. Het werd een succes dat niet alleen werd omarmd door het publiek, maar ook de spelers wilden meer.

Begin van 2019 kwám er meer. Samen met Martin Breet (voorzitter) en Bart Jansen (secretaris) zette Fred Kappers (penningmeester) zijn handtekening onder de akte en was Musical Stichting Harderwijk een feit. Een stichting, een idee en een gedreven bestuur dat zichzelf tot doel heeft gesteld om mensen uit Harderwijk en omstreken een platform te bieden waar ieder met passie voor theater zich kan ontwikkelen met als doel het maken van hoogwaardige musicalproducties.

Inmiddels is het bestuur uitgebreid (2022) en afscheid genomen van Fred als bestuurslid (2023). Het enthousiasme om mooie theaterproducties neer te blijven zetten is gebleven.