Nieuws

Het overdonderende succes van Ciske de Rat smaakt naar meer! Daarom gaan we van start met een nieuw musicalavontuur. Onder de bezielende leiding van Gerbrand van Kolck en Ineke de Geus brengen wij op 27 en 28 juni 2025: De Drie Musketiers!

De Drie musketiers is een tijdloos verhaal met muziek die we inmiddels tot de klassiekers kunnen rekenen. De musical vertelt een verhaal van geloof, hoop en liefde. Hoewel het zich afspeelt in de 19e eeuw zijn de thema’s nog altijd actueel. Mocht jij je aan willen sluiten bij deze musical dan ben je van harte uitgenodigd voor onze audities en wie weet strijden wij straks zij-aan-zij. Een voor allen, allen voor een!

Meer over deelname en audities >>

Over de 3 Musketiers

In 2003 bracht Joop van den Ende voor het eerst de musical De Drie Musketiers uit. Het stuk is gebaseerd op het boek ‘De drie musketiers’ van Alexandre Dumas uit 1844.
Een verhaal over geloof, hoop en liefde. Een verhaal waarin broederschap en vechten om jezelf te kunnen zijn centraal staan. Kortom een verhaal dat vandaag de dag nog altijd actueel.

De musical gaat over D’Artagnan, die in de voetsporen van zijn vader treed en musketier wil worden. Al snel na zijn aankomst in Parijs maakt hij kennis met de drie musketiers. Als een verliefde dwaas zit D’Artagnan snel tot over zijn oren verwikkeld in de strijd om de macht tussen de koning en kardinaal. Lukt het hem, gesteund door de musketiers, om een oorlog te voorkomen? Redt hij het huwelijk van de koning en de koningin? Trouwt hij met zijn grote liefde én maakt hij zijn grote droom om musketier te worden ooit waar?

Teksten en muziek zijn geschreven door Rob en Ferdi Bolland. Veel nummer zijn inmiddels echte musicalklassiekers geworden zoals ‘Ik ben een vrouw’, ‘Waar bleef die zomer’ en ‘Alles’.  Wil je onderdeel zijn van dit prachtige stuk geef je dan op voor de audities.

Inmiddels kijken we terug op een heerlijk voorstellingenweekend. Wat zijn we trots op de cast, crew en het resultaat!

Op 23 en 24 juni hebben we voor uitverkochte zalen de oer- Hollandse musicalklassieker Ciske de Rat mogen opvoeren. In de negen maanden repetitietijd zijn deze enthousiaste castleden uitgegroeid tot een hechte groep waarin iedereen boven zichzelf uitsteeg tijdens de voorstellingen. En dat heeft het publiek gemerkt. We zijn overweldigd door zoveel enthousiaste reacties en recensies. Lees hier meer.

Hoera, de kaartverkoop voor Ciske de Rat is feestelijk van start gegaan! De afgelopen maanden is er iedere week hard gerepeteerd. De teksten gestudeerd en ook de noten van de prachtige muziek klinken nu door de ruimte. Zo krijgt langzaam de musical steeds meer vorm. En vanaf nu is het dus mogelijk om via de website van het theater kaarten te bestellen (klik HIER om direct kaarten te bestellen).

Al enkele weken klinken elke vrijdagavond vanuit de Kiekmure de klanken van de vele prachtige liederen die de musical ‘Ciske de Rat’ rijk is. De volwassencast van Musical Stichting Harderwijk is namelijk al volop aan het repeteren, maar compleet waren ze nog niet. Want de kinderen ontbraken nog, en wat is ‘Ciske de Rat’ zonder kinderen? Vanaf nu komt daar verandering in want ook de kindercast is nu bekend.