Meespelen

Spelen bij Musical Stichting Harderwijk (MSH) staat voor passie voor acteren, zingen, dansen en op een leerzame en toch ontspannen manier een topprestatie leveren tijdens de repetities en uitvoeringen.

Bij MSH kun je geen lid worden; meedoen bij ons houdt in dat je per productie inschrijft. MSH zal vooralsnog iedere twee jaar een voorstelling brengen. De keuze van de musicaltitel is bepalend voor de (grootte van de) cast die wordt gezocht en zal dan ook per productie wisselen.

Hoogwaardige musicalproducties

MSH heeft zichzelf tot doel gesteld om hoogwaardige musicalproducties een plek te geven in Harderwijk en omstreken. We zien onszelf als een amateurgezelschap met hoge verwachtingen ten aanzien van onszelf, maar ook de ander. Ongeacht of je nu in het ensemble zit, een hoofdrol hebt of een rol speelt ten aanzien van kostuums of decor.

Iedereen die mee wil spelen, zowel in een rol als in het ensemble, zal dus auditie moeten doen. Deze audities zullen een combinatie zijn van een spel- en stemtest en zullen worden afgenomen door het Artistiek Team, bestaande uit de regisseur en muzikaal leider (voor alle duidelijkheid: het bestuur is hier niet bij betrokken, om zo objectief mogelijk te kunnen zijn).

Repeteren in de Roef

Iedere vrijdag wordt er van 20.00 tot 22.00 uur gerepeteerd in “de Roef” in Harderwijk en wanneer je jezelf aan een productie verbindt verwachten we dat je aanwezig bent bij de repetities. De laatste maanden voor de uitvoering kan het voorkomen dat er extra repetities op weekenddagen worden ingepland.

We richten ons op een volwassen groep, om die reden hanteren we een minimumleeftijd van 18 jaar.

De contributie bedraagt € 250,- all in voor seizoen 2019-2020. Dit bedrag kun je in één keer voldoen of in twee termijnen.

Audities

De audities zullen plaatsvinden op zaterdag 18 mei en zaterdag 1 juni in “de Roef” in Harderwijk. Ter voorbereiding dien je zelf een lied in te studeren dat voldoet aan de volgende eisen:

• Nederlandse musical
  • Voorzien van piano-bladmuziek met akkoorden (dus géén karaokebandjes!)

Daarnaast zul je van ons oefenmateriaal toegestuurd krijgen, bestaande uit vier partijen: vrouw hoog en -laag en man hoog en -laag, met audiovoorbeelden. Kies daar een partij uit die je past en bereid die voor. Het is niet zeker dat je dat moet laten horen, maar het kan zijn dat de auditiecommissie je vraagt om dit te zingen wanneer zij denken dat je in een bepaalde rol zou passen.

Je kunt je opgeven voor de audities door het inschrijfformulier in te vullen. Dit zal in een nieuw venster geopend worden, zodat je makkelijk weer terug kunt naar onze website.