Producties

De musical Ciske de Rat vertelt het verhaal van het bekende straatschoffie en hoe hij opgroeit tot volwassen man. Een prachtig tijdloos en ontroerende musical. Het verhaal van Ciske de Rat is uitgegroeid tot een musicalklassieker die bekend staat om zijn prachtige muziek, indringende verhaal en nostalgie.

Op 23 en 24 juni 2023 was deze oer-Hollandse musical te zien in Theater Harderwijk voor uitverkochte zalen. Onder de bezielende leiding van regisseur Ineke de Geus en muzikaal leider Gerbrand van Kolck vertelde onze getalenteerde cast het verhaal gebaseerd op de trilogie van Piet Bakker.

In de negen maanden repetitietijd zijn deze enthousiaste castleden uitgegroeid tot een hechte groep waarin iedereen boven zichzelf uitsteeg tijdens de voorstellingen. Dit gecombineerd met de mooie kostuums van Geertje de Roo en haar kledingdames maakten het plaatje compleet. Ook het decorontwerp van Marinus de Graaf uitgevoerd door een handige groep decorbouwers onder leiding van Martin van Elst draagden bij aan de juiste sfeer. Een goede groep grimeurs, kappers en kinderbegeleiders zorgden dat kinderen en volwassenen naast elkaar konden stralen. De prachtige foto's van Anke Rijksen zorgden voor een professioneel uitziend programmaboekje. Alles bij elkaar zorgden voor veel enthousiaste reacties uit de zaal:

"Ik ben geen musicalliefhebber maar de muziek was prachtig"

"Een verhaal met impact, ik vond het super en brengt me vaker in de theaters"

"Super voorstelling, prachtige muziek en de regie was fantastisch.’’

Ook de positieve recensies met foto's spreken voor zich:

- klik hier voor de recensie musicalsite

- klik hier voor het recensiebericht in de Harderwijker Courant

De musical Ciske de Rat is ons theaterdebuut: een waar we met trots op terug kunnen kijken dankzij alle hulp zowel voor als achter de schermen.